fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

آموزش حرفه ای و کاربردی مباحث برق و الکترونیک

پیوندها

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

plc مخفف کلمه Programmable Logic Controller بوده و و نوعی کنترل کننده منطقی برنامه پذیر می باشد. این کنترل کننده امروزه نقش مهمی در مدیریت و برنامه ریزی بخش های صنعتی داشته و منجر به مدیریت بهتر فرایندها در این بخش می گردد. با توجه به نقش مهم پی ال سی در این مقاله به بررسی plc، مزایا و کاربردهای آن می پردازیم.

از مهمترین کاربردهای پی ال سی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنایع خودروسازی (سیستم های رنگ پاش، سیستم های سوراخ کاری، سیستم های اتصال قطعات، سیستم های تست قطعات و تجهیزات، پرس های اتوماتیک و غیره)
  • صنایع شیمیایی ( مورد استفاده در دستگاه های ترکیب کننده مواد با یکدیگر، سیستم های مخلوط کننده و غیره)
  • صنایع ساخت پلاستیک (استفاده شده در سیستم های دمش هوا، سیستم تولید آنالیز پلاستیک و . . .)
  • صنایع غذایی ( بسته بندی، عصاره گیری و غیره)
  • صنایع فولاد و ذوب آهن
  • صنایع حمل و نقل (تجهیزات حمل و نقل، نوار نقاله و غیره)
  • صنایع ساختمانی (روشنایی خودکار، بالابر، کنترل هوا)
  • صنایع تبدیل انرژی (سیستم های بازیافت گاز، بازیافت تصویه، ایستگاه های تقویت فشار گاز و غیره)
  • و به طور کلی اکثر ماشین آلات صنعتی

در این مقاله به معرفی پی ال سی، مزایا و کاربردهای آن پرداختیم. در صورتی که علاقه مند به یادگیری پی ال سی هستید و می خواهید به صورت حرفه ای با این تابلو و کاربردهای آن آشنا شوید، توصیه می کنیم در دوره plc فنی حرفه ای ثبت نام نمایید. 

آموزش تابلو برق ، آموزش هوشمند سازی خانه، اموزش دوربین مداربسته، آموزش تابلو روان، دوره سیم پیچی فنی حرفه ای از دیگر دوره های آموزشی این آموزشگاه است. 

 

 

  • fanniiibargh rad
  • ۰
  • ۰

 با طراحی و پیاده سازی هوشمند سازی ساختمان افراد می توانند حتی در زمان هایی که ساختمان حضور ندارند، سیستم های منزل را کنترل و بررسی نمایند. به طور مثال از طریق دوربین مدار بسته وضعیت خانه و ترددها را بررسی نمایند، یا وضعیت تهویه را کنترل کنند.

برای پیاده سازی هوشمندسازی در منازل و ساختمان ها روش های گوناگونی وجود دارد. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

روش های هوشمند سازی ساختمان

شناخت روش های هوشمند سازی ساختمان یکی از مهم ترین موضوعات در رابطه با آموزش هوشمندسازی خانه است. برای هوشمند سازی ابتدا می بایست به بررسی ساختمان ونحوه سیم کشی آن پرداخت. سپس متناسب با شرایط بهترین روش هوشمند سازی را انتخاب نمود. در ادامه به بررسی این روش ها و ویژگی های هر یک می پردازیم.

هوشمند سازی ساختمان به روش knx

این روش جز بهترین روش های پیاده سازی هوشمندسازی نیز می باشد. علت این امر برنامه ریزی و یکپارچه سازی آسان آن از طریق یک نرم افزار و قابلیت پیاده سازی و اجرا در انواع ساختمان های مسکونی،  اداری و تجاری می باشد. با استفاده از این سیستم هوشمند سازی می توانید تا ۶۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشید.

در صورت استفاده از این روش برای هوشمند سازی ساختمان به راحتی می توانید از تجهیزاتی که با استانداردهای knx سازگاری داشته اما متعلق به این شرکت نیستند، استفاده کنید.

هوشمند سازی ساختمان با استفاده از BUS مجزا

برای انتقال اطلاعات در این روش از سیم های برق مجزا استفاده می شود. اطلاعات در این روش بر روی ۱ ، ۲ یا ۴ زوج سیم منتقل می شوند. روش کار در این روش از هوشمند سازی به این صورت است که ابتدا سنسورها اطلاعات را به مرکز کنترل ارسال میکنند.

مرکز کنترل اطلاعات را بررسی کرده و به طرف عملگرها فرمان هایی را صادر می کند. پس از آن عملگرها با توجه فرمان صادر شده برق را وصل یا قطع می کنند.

هوشمند سازی به روش wireless

برای پیاده سازی و اجرا این روش هوشمند سازی بر خلاف روش BUS نیازی به سیم کشی مجدد و تغییر آن نیست و اطلاعات از طریق سیم کشی های موجود ارسال می شود. بنابراین برای هوشمند سازی در ساختمان هایی که امکان تغییر سیم کشی در آنها وجود ندارد این روش توصیه می شود.

ارسال فرمان ها در این روش هوشمند سازی از طریق  سیگنال های وایرلس انجام می شود.

هوشمند سازی ساختمان با  plc

در این روش هوشمند سازی نیر همانند روش wireless نیازی به برق کشی مجدد در ساختمان نبوده و اطلاعات بر روی سیم های برق موجود منتقل می شود.

برای پیاده سازی هوشمند سازی به این روش در نقاط کنترلی ماژول هایی نصب می شود. این ماژول ها بر  بر اطلاعات به دست آمده از مرکز کنترل واکنش نشان داده و بدین ترتیب برنامه مورد نظر اجرا می شود، مثلا سیستم تهویه روشن می شود.

استاندارد X۱۰جز معتبرترین استانداردها در هوشمند سازی ساختمان به این روش است.

چگونه یک ساختمان را هوشمند کنیم؟

اجرا و پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی ساختمان فرایندی حرفه ای و تخصصی بوده و متخصص هوشمند سازی می بایست مهارت لازم و کافی در رشته های برق، کامپیوتر، عمران و غیره را داشته باشد.

بنابراین پیش نیاز اجرای پروژه هوشمند سازی کسب مهارت های مورد نیاز آن می باشد. از آنجایی که هوشمندسازی دانشی جدید می باشد بهترین راه برای یادگیری مهارت های لازم این شغل شناسایی بهترین آموزشگاه های فعال در این حوزه و شرکت در دوره های آموزش هوشمند سازی ساختمان است.

آموزشگاه فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های هوشمند سازی ساختمان در تهران است که به صورت تخصصی و کاملا پروژه محور به آموزش صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان می پردازد.

با شرکت در دوره های این آموزشگاه در مدت زمانی کوتاه و با پرداخت هزینه ای اندک کلیه مهارت های لازم برای ورود به این شغل را فراگرفته و به پیاده سازی و اجرا پروژه های هوشمندسازی در انواع ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، هتل و غیره بپردازید.

آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش دوربین مداربسته، آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیر لپ تاپ، آموزش تعمیرات برد، دوره آموزشی برق خودرو، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش برق صنعتی برخی از دیگر دوره های این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت آموزشگاه به آدرس/https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس حاصل کنید.

  • fanniiibargh rad
  • ۰
  • ۰

امروزه داشتن شغلی پردرآمد با سرمایه کم آرزو هر فردی است. شغلی که برای راه اندازی آن نیاز به سرمایه بالایی نداشته و بتوان از آن حداقل درآمد 10 میلیون تومانی کسب نمود. در این بخش قصد داریم به معرفی شغل های پردرآمد بپردازیم، مشاغلی که ورود به آنها آسان بوده و تنها کافیست مهارت های مورد نیاز آن را فرا بگیرید.

شغل تعمیرات و نصب پکیج دیواری

به سراغ شغل هایی بروید که نیاز روز جامعه است و میزان تقاضا برای آن خیلی زیاد است. همانطور که می دانید امروزه با توجه به جایگزینی پکیج به جای دیگر سیستم های گرمایشی تقاضا برای نصب پکیج افزایش یافته است؛ با افزایش تقاضا برای نصب این وسیله تقاضا برای تعمیرات آن نیز افزایش خواهد یافت. همین امر شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری را به یکی مشاغل پردرآمد و پولساز تبدیل کرده است.

برای ورود به بازار کار پکیج دیواری نیاز به سرمایه بالایی نبوده و تنها کافیست مهارت ها لازم برای نصب و تعمیرات این وسیله را فرا بگیرید و ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشید. با یادگیری مهارت های این شغل می توانید از طریق ثبت نام در سایت هایی مانند آچاره، استادکار، پلاک، سنجاق و غیره که تعداد آنها بسیار می باشد به جذب مشتری بپردازید.

برای یادگیری مهارت های لازم این شغل توصیه می کنیم بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج را شناسایی کرده و در دوره های آموزش نصب پکیج در تهران و آموزش تعمیرات پیکج فنی حرفه ای ثبت نام نمایید. زیرا در این دوره های آموزشی به صورت تخصصی و کاملا عملی با صفر تا صد نصب و تعمیرات انواع پکیج آشنا شده و در مدت زمان کوتاهی می توانید وارد بازار کار شوید.

شغل برقکاری ساختمان

یکی از دیگر مشاغلی که همواره نیاز جامعه بوده و امروزه نیز با توجه به افزایش پروژه های ساختمانی بازار کار آن رونق بیشتری پیدا کرده است، شغل برقکاری ساختمان است. برقکار ساختمان شخصی است که مهارت های لازم برای نصب انواع سیستم های امنیتی رفاهی، سیم کشی ساختمان و رفع انواع مشکلات مربوط به برق کشی در ساختمان را دارد.

در صورتی که قصد دارید شغل پردرآمد داشته و علاقه مند به برق کشی ساختمان و کار با برق دارید، توصیه می کنیم مهارت های مورد نیاز این شغل را فرا گرفته و وارد بازار کار برق کشی شوید. در مدت زمان کوتاهی با دریافت پروژه های ساختمانی و انجام سیستم های برق کشی آن می توانید به برقکاری حرفه ای تبدیل شده و درآمد 20 میلیونی در ماه داشته باشید.

پیش نیاز ورود به شغل برق ساختمان یادگیری مهارت های برق کشی می باشد. زیرا همانطور که می دانید برق ساختمان موضوعی مهم و خطرناک می باشد و نداشتن تخصص در این زمینه می تواند خسارت های جانی و مالی بسیاری را برای شما به همراه بیاورد.

برای یادگیری مهارت های برق کشی ساختمان توصیه می کنیم در دوره های آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای ثبت نام کرده و مهارت های مورد نیاز این حرفه را فرا بگیرید.

شغل تعمیرات برد الکترونیکی

یکی از دیگر مشاغل بسیار تخصصی و درآمدزا در بازار کار ایران و دیگر کشورها تعمیرات بردهای الکترونیکی می باشد. همانطور که می دانید برد الکترونیک یکی از مهم ترین قطعات در تمامی لوازم برقی و الکترونیکی از صنعتی تا خانگی می باشد. امروزه در تمامی لوازم برقی از جمله آسانسور، لوازم خانگی، لوازم صنعتی، مخابراتی و غیره برد به کار رفته شده است.

با توجه به نقش مهم برد در لوازم الکترونیک، خراب شدن آن مشکلات بسیاری را به همراه داشته و باعث از کارافتادن این لوازم می باشد. همین امر شغل تعمیرات برد الکترونیک را همانند شغل برقکار ساختمان و نصاب و تعمیرکار پکیج به شغلی پردرآمد تبدیل کرده است.

از آنجایی که بردهای الکترونیک بسیار حساس می باشند، بنابراین تعمیر و عیب یابی آنها نیاز به تخصص بالایی داشته و همین امر دانش و مهارت را پیش نیاز ورود به این شغل کرده است. بنابراین در صورتی که علاقه مند ورود به بازار کار این شغل هستید توصیه می کنیم در دوره های آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی فنی حرفه ای ثبت نام کرده و مهارت های مورد نیاز این شغل را فرا گرفته و وارد بازارکار پردرآمد تعمیر برد شوید.

شغل تعمیرات لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی را می توان یکی از بهترین شغل های تعمیرات دانست که ورود به آن نیاز به سرمایه بالایی نداشته و در مقابل از درآمد بالایی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید امروزه با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت دلار قیمت لوازم خانگی به میزان زیادی افزایش یافته است، همین امر باعث شده تا افراد در صورت بروز مشکل در لوازم خانگی به جای تعویض آن به دنبال تعمیرکاری حرفه ای بوده تا عیب به وجود آمده را عیب یابی و تعمیر نماید.

از آنجایی تکنولوژی های به کار رفته در لوازم خانگی امروزی بسیار پیچیده می باشد بنابراین تعداد متخصصان حرفه ای تعمیر لوازم خانگی اندک می باشد، بنابراین در صورتی که به تعمیرات لوازم خانگی علاقه مند هستید توصیه می کنیم با یادگیری تعمیرات لوازم خانگی و شرکت در دوره های تعمیرات لوازم خانگی به تعمیرکاری حرفه ای تبدیل شده و در مدت زمان کوتاهی به متوسط درآمد 10 میلیون تومان در ماه دست یابید.

امروزه آموزشگاه های متعددی با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و عملی در زمینه مشاغل فوق کارآموزان را برای ورود به بازار کار و درآمدزایی آماده می کنند. آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که با برگزاری بیش از 50 دوره آموزشی در زمینه برق و الکترونیک همه ساله کارآموزان بسیاری را وارد بازار کار می نماید.

این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و در کارگاه های مجهز دوره های آموزشی خود را برگزار می نماید. بنابراین در صورتی که قصد دارید وارد بازار کار مشاغل پردرآمد شوید، توصیه می کنیم  در دوره های این آموزشگاه ثبت نام کرده و در مدت زمان کوتاهی با یادگیری صفر تا صد مهارت های مورد نیاز شغل دلخواه و پشتیبانی نامحدود آموزشگاه وارد بازار شده و به درآمدزایی بپردازید.

آموزشگاه فنی حرفه ای فنون برق همواره آماده مشاوره رایگان برای ثبت نام در رشته های برق و الکترونیک و راه اندازی کسب و کار می باشد. شما می توانید برای کشف استعداد و علاقه خود در زمینه مشاغل فنی با کارشناسان آموزشگاه فنون برق در ارتباط باشید.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت آموزشگاه فنون برق به آدرس  https://fonoonbargh.com/ اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس بگیرید.

 

  • fanniiibargh rad
  • ۰
  • ۰

شغل و اشتغال یکی از مهم ترین نیازهای جوامع بشری است که امروزه با توجه به افزایش قیمت و تورم این نیاز بیش از پیش احساس می شود. در این میان مشاغلی وجود دارند که از آینده شغلی عالی برخوردار بوده و برای ورود به آنها تنها کافیست مهارت های لازم این مشاغل را کسب نمود.

مشاغل بخش صنعتی جز آن دسته مشاغلی است که بازار کار خوبی داشته و به دلیل تخصصی بودن فعالیت ها در این بخش متخصصان حرفه ای این حوزه از درآمد بالایی برخوردار می باشند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که چگونه وارد بازار کار بخش صنعتی شده و به استخدام بخش صنعتی درآییم، در این مطلب به بررسی و پاسخ این سوال می پردازیم، با ما همراه باشید.

مهارت کلید موفقیت و ورود به بخش صنعتی

بدون تردید، وارد شدن به هر حرفه و شغلی، مستلزم برخورداری از شرایط و ضوابط مورد نیاز آن حرفه می‌باشد. مشاغل بخش صنعتی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نیازمند فراگیری، آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم در این بخش می باشد.

 بر این اساس، فرا گرفتن مهارت ها و تخصص، از پیش شرط های اصلی برای وارد شدن به مشاغل بخش صنعتی تلقی می‌گردد.

از آنجایی که این مشاغل جز شغل های تخصصی و مهارت محور می‌باشند، کسب مهارت لازم حرف و آخر را در این زمینه می‌زند. زیرا کوتاهی در انجام امور خسارت های جانی و مالی بسیاری را به همراه می آورد، بنابراین لازمه ورود به بازار کار مشاغل صنعتی مهارت است.

برای یادگیری مهارت های مورد نیاز مشاغل روش های گوناگونی وجود دارد، که در ادامه بررسی این روش ها می پردازیم.

روش اول: برای یادگیری مهارت های مورد نیاز این بخش می توانید برای مدت زمان شش ماهه یا یک سال نزد یک استاد ماهر شاگردی کرده و مهارت های لازم را از این طریق کسب نمایید. از مزیت های این روش یادگیری عملی مهارت ها و نزدیکی با محیط کار است. اما متاسفانه این روش یادگیری زمانی طولانی برده ضمن اینکه در این روش تنها بخشی از مطالب را با توجه به کار مشتریان فرا خواهید گرفت، لذا چندان توصیه نمی شود.

روش دوم: می توانید برای استخدام به بخش صنعتی در رشته های دانشگاهی مرتبط تحصیل کنید. یادگیری مهارت ها به این روش نیز زمان حدودی 2 تا 4 ساله نیاز دارد، ضمن اینکه در این روش بیشتر به صورت آکادمیک با مهارت ها آشنا شده و با محیط واقعی کار آشنا نخواهید شد.

روش سوم: امروزه آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری در کشور با توجه به بازار کار عالی مشاغل صنعتی اقدام به برگزاری دوره های مربوطه کرده اند. در این دوره ها به صورت عملی و علمی در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید متخصص به آموزش صفر تا صد مفاهیم آموزشی پرداخته می شود.

 کارآموزان در این دوره های آموزشی می توانند به صورت عملی با تجهیزات کار کرده و در پروژه ها به کارآموزیی بپردازند. ضمن اینکه در این دوره ها یادگیری مفاهیم در مدت زمان یک تا دو ماهه صورت گرفته و در پایان دوره نیز از پشتیبانی آموزشگاه برخوردار هستید.

چه رشته ای بخوانیم تا به استخدام بخش صنعتی درآییم؟

اگر میخواهید به بخش صنعتی وارد شوید باید بدانید که رشته های برق صنعتی، سیم پیچی موتور، پی ال سی جز بهترین رشته ها برای ورود به این بخش می باشند.

زیرا امروزه در کارخانجات، شهرک های صنعتی و کارگاه های بزرگ یا کوچک کنترل و مدیریت بسیار از فرایندها و دستگاه ها از طریق پی ال سی صورت گرفته و بروز مشکل در آن باعث توقف خط تولید شده و خسارت های بسیاری را به همراه می آورد.

همچنین برق صنعتی نیز نقش مهمی در این بخش داشته و بروز مشکل در تابلوهای برق مشکلات و خسارت های جانی و مالی بسیاری را به دنبال می آورد.

موتورهای الکتریکی به کار رفته در دستگاه ها و تجهیزات این بخش نیز عامل اصلی عملکرد صحیح خطوط تولید، مونتاژ و غیره بوده که در صورت بروز مشکل در سیم پیچی آنها، این خطوط عملکرد خوبی نداشته و این امر خسارات بسیاری را به همراه می آورد.

بنابراین اگر علاقه مند ورود به این بخش هستید توصیه می کنیم یکی از رشته های فوق را خوب بشناسید، مهارت های لازم آن را از طریق شرکت در آموزش سیم پیچی فنی حرفه ای، دوره آموزشی برق صنعتی و آموزش پی ال سی به دست آورید . از تجارب دیگران بهره ببرید.

بهترین آموزشگاه برای ورود به بخش صنعتی

امروزه آموزشگاه های متعددی اقدام به برگزاری دوره های فوق کرده اند. آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای برگزار کننده دوره های آموزش plc، آموزش برق صنعتی و سیم پیچی در کشور است.

این آموزشگاه در کارگاه های کاملا مجهز و به صورت عملی و پروژه محور زیرنظر اساتید متخصص و حرفه ای به آموزش صفر تا صد مهارت های فوق می پردازد و در پایان دوره با ارائه مدرک معتبر فنی حرفه ای و ارائه مشاوره های لازم شما عزیزان را برای ورود و استخدام در بخش صنعتی یاری می رساند.

آموزش تعمیرات موبایل فنی حرفه ای در تهران، آموزش تعمیر پکیج فنی حرفه ای برخی از دیگر دوره ها در این آموزشگاه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت فنی برق به آدرس https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۱۰۲۹ تماس حاصل نمایید.

  • fanniiibargh rad
  • ۰
  • ۰

نتایج تحقیقات نشان می دهد که بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ میزان استفاده از کامپیوترها از ۴۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته و در مقابل میزان استفاده و خرید لپ تاپ افزایش یافته است.

با افزایش تقاضا برای خرید لپ تاپ بدون شک تقاضا برای تعمیر و عیب یابی آن نیز افزایش می یابد و این موضوع نشان از بازار کار عالی و درآمد این شغل می دهد.

تعمیرکار لپ تاپ چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

مشکلات ایجاد شده در لپ تاپ گوناگون بوده و برخی از آنها علت سخت افزاری داشته و برخی دیگر به دلیل مشکلات نرم افزاری رخ می دهد. از این رو، یک تعمیرکار لپ تاپ باید بتواند انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع کامپیوترها و لپ تاپ ها تسلط کامل داشته باشد و بتواند به خوبی آنها را عیب یابی و تعمیر نماید.

برای این کار تعمیرکار می بایست با تمامی قطعات لپ تاپ، نحوه عیب یابی، تعمیر و تعویض آنها، ابزارهای لازم برای تعمیر لپ تاپ، علائم خرابی آنها و نحوه باز و بسته کردن لپ تاپ آشنایی داشته باشد.

مهم ترین مشکلات سخت افزاری لپ تاپ که بیشتر کاربران با آن مواجه شده و درخواست تعمیر دارند عبارتند از: روشن نشدن لپ تاپ، زود خالی شدن باتری لپ تاپ، شارژ نشدن، داغ کردن، مشکلات کیبورد و اسپیکر که تعمیرکار حرفه ای لپ تاپ می بایست آنها را عیب یابی و تعمیر نماید.

ویروسی شدن، مشکلات سیستم عامل، گرافیکی، بوت شدن، روشن نشدن وای فای، مشکل صفحه آبی رنگ، هنگ کردن، مشکل بلوتوث، کند بودن لپ تاپ برخی از مهم ترین مشکلات نرم افزاری در لپ تاپ است که تعمیرکار لپ تاپ می بایست به خوبی بتواند آنها را عیب یابی و تعمیر نماید.

چگونه یک تعمیرکار حرفه ای لپ تاپ شویم؟

از آنجایی که لپ تاپ ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی بسیار حساس تر می باشند بنابراین تعمیرکار لپ تاپ باید از مهارت کافی برخوردار بوده و بتواند به بهترین صورت ممکن مشکل را شناسایی و عیب یابی نماید. می توان گفت مهارت شرط لازم برای حرفه ای شدن و موفقیت در شغل تعمیرات لپ تاپ می باشد.

برای یادگیری مهارت های تعمیرات لپ تاپ می توانید برای مدت زمانی نزد یک تعمیرکار لپ تاپ شاگردی کنید و از این طریق مهارت های مورد نیاز این شغل را فرا بگیرید.  یا بهترین آموزشگاه تعمیرات لپ تاپ را شناسایی و در دوره های آموزش تعمیر لپ تاپ آن ثبت نام نمایید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان یادگیری تعمیر لپ تاپ از طریق شرکت در دوره های لپ تاپ است. زیرا در این دوره ها به صورت تخصصی و کاملا عملی به آموزش تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در انواع مدل های لپ تاپ پرداخته می شود. ضمن اینکه مدت زمان یادگیری تعمیر لپ تاپ در این روش بسیار کوتاه تر از روش استاد شاگردی است.

امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های تعمیرات لپ تاپ را برگزار کرده و به آموزش تعمیر این وسیله می پردازند. آموزشگاه تعمیرات موبایل و لپ تاپ فنی پارس یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات لپ تاپ در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی به آموزش صفر تا صد تعمیر لپ تاپ می پردازد.

این آموزشگاه شرایطی را مهیا کرده تا کارآموزان بتوانند به صورت عملی به تمرین مباحث مربوط به تعمیر لپ تاپ زیر نظر استاد با تجربه و متخصص دوره بپردازند. سرفصل های آموزشی این دوره بسیار کامل و متناسب با نیازهای بازار کار می باشد.

این آموزشگاه در پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای در اختیار کارآموزان قرار داده و با ارائه پشتیبانی نامحدود و مشاوره های بازار کار کارآموزان را برای موفقیت هر چه بیشتر در شغل تعمیرات لپ تاپ یاری می کند.

آموزش تعمیرات موبایل و تبلت، دوره برق ساختمان فنی حرفه ای و صنعتی، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و پکیج، آموزش هوشمند سازی ساختمان، دوره آموزش نصب دوربین های مدار بسته، آموزش تعمیرات ecu خودرو در تهران، آموزش نصب دزدگیر اماکن برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های این آموزشگاه می‌توانید به وب سایت آموزشگاه فنی پارس به آدرس/https://amoozeshgahfanni.com مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸ تماس حاصل کنید.

آدرس آموزشگاه: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، ۱۰۰ متر بالاتر از میدان انقلاب، روبروی ورودی پارکینگ مهرسان ،پلاک ۲، طبقه اول

منبع: بازار کار تعمیرات لپ تاپ

  • fanniiibargh rad
  • ۰
  • ۰

بدون تردید، یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند می تواند بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد، مشکل کار نکردن کیبورد گوشی می باشد.

 علت بروز این مشکل می تواند ناشی از عوامل و علت های مختلفی باشد. از آنجایی که صفحه کلید گوشی برای اجرا و عملکرد بهینه بسیاری از اپلیکیشن ها و برنامه کاربردی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، خرابی و عدم کارکرد مطلوب این بخش مشکلات مختلفی را برای کاربر ایجاد می سازد.

عیب یابی و تعمیر گوشی که با مشکل کیبورد مواجه شده است امری تخصصی بوده و نیازمند کسب دانش لازم در این زمینه از طریق یادگیری و آموزش تعمیر موبایل می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی علل کار نکردن کیبورد گوشی می پردازیم.

مهمترین علل و راهکارهای حل مشکل کار نکردن کیبورد گوشی

بدون تردید، وجود خطا و اختلال در کارکرد نرم افزارها و برنامه ها، یکی از مهمترین دلایل برای مشکل کار نکردن کیبورد گوشی تلقی می گردد. همچنین، در برخی مواقع و به علت های مختلف، صفحه کلید اندروید بالا نیامده یا کارکرد کیبورد دستگاه متوقف می شود.

راهکار: برای برطرف ساختن مشکل کار نکردن کیبورد گوشی ری استارت کردن کیبورد (Restart) از بهترین راهکارها به شمار می رود. برای انجام این فرآیند به قسمت تنظیمات گوشی و سپس بخش App رفته و تب All را انتخاب می کنیم.

در مرحله بعد بخش Android Keyboard را انتخاب نموده و گزینه Force Stop را لمس می نماییم. در بسیاری مواقع انجام این فرآیند برای حل مشکل کار نکردن صفحه کلید گوشی پاسخگو می باشد.

بروز اشکالات نرم افزاری کوچک از دیگر علت های بروز مشکل کار نکردن کیبورد گوشی محسوب می شود. بروز این مشکلات میتواند سبب متوقف شدن یا عدم دسترسی به صفحه کلید دستگاه شود.

راهکار: در صورت بروز این مشکل restart یا شروع مجدد دستگاه کمک شایانی می نماید. انجام این فرآیند به سادگی برای همه کاربران گوشی های هوشمند قابل انجام می باشد. این راهکار میتواند مشکل ایجاد شده را به صورت موقت و حتی دائمی برطرف نماید.

لازم به ذکر است که ریست کردن برخی اپلیکیشن ها و برنامه های اجرا شده، میتواند مشکل کار نکردن کیبورد گوشی را برطرف نماید. این راهکار برای مواقعی که کاربر با Error متوقف شدن کیبورد مواجه می شود، کاربرد دارد.

 برای انجام این پروسه در مرحله نخست گوشی را ری استارت کرده و در صورت رفع نشدن مشکل به بخش تنظیمات گوشی و قسمت Application Manager یا مدیریت برنامه وارد می شویم. سپس با انتخاب کردن گزینه Reset app preferences به لمس گزینه Reset apps اقدام می کنیم.

 

سایر روش های رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید موبایل

غیر فعال کردن برنامه Auto check spelling، از دیگر روش های کاربردی برای برطرف ساختن مشکل کار نکردن صفحه کلید موبایل می باشد. با مراجعه به بخش setting و سپس قسمت Language & Input و انتخاب گزینه Virtual keyboard میتوان نسبت به غیر فعال کردن این برنامه اقدام نمود.

شایان ذکر است که آپدیت و به روز کردن برنامه کیبورد، از دیگر روش های مطلوب برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی به حساب می آید. چرا که در برخی مواقع بروز این مشکل در اثر مشکلات مرتبط با برنامه کیبورد ایجاد می گردد. برای آپدیت کردن برنامه کیبورد می بایست به بخش App Store رفته و در صورت وجود، آپدیت صفحه کلید را انجام داد.

گفتنی است که در بالا نیامدن کیبورد گوشی نمیتوان نقش و تاثیر سیستم عامل دستگاه را نادیده گرفت. بر همین اساس، با به روز رسانی سیستم عامل دستگاه به خوبی میتوان بسیاری از ایرادات ایجاد شده را برطرف ساخت.

 برای استفاده از این روش در ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی رفته و سپس گزینه About Device را انتخاب می کنیم. در مرحله بعد با انتخاب قسمت System Update گزینه check for new update را انتخاب می نماییم.

از دیگر دلایلی که در بروز مشکل کار نکردن کیبورد گوشی نقش و تاثیر بسزایی دارد، Gboard یا صفحه کلید گوگل می باشد. کاربرانی که از این کیبورد استفاده می کنند، در صورت بروز مشکل لازم است که صفحه کلید خود را حذف کرده و بار دیگر نصب نمایند.

پاک کردن و حذف حافظه کش (Cache) صفحه کلید نیز در حل مشکل کار نکردن کیبورد گوشی تاثیرگذار است. با رفتن به قسمت تنظیمات و پیدا کردن برنامه کیبورد و انتخاب گزینه clear data این فرآیند انجام می شود.

رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی با انجام تنظیمات کارخانه

راهکارهای عنوان شده در این مقاله در بسیاری مواقع برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی کاربردی و کارآمد می باشد. با انتخاب هر یک از راهکارهای ابراز شده کاربران میتوانند نتیجه مورد نظر خود را کسب نمایند. با این وجود چنانچه راهکارهای ارائه شده در برطرف ساختن عدم کارکرد صحیح صفحه کلید افاقه نکرد، آخرین راه حل در این زمینه، انجام ریست فاکتوری (Reset factory) می باشد. انجام این راهکار به عنوان آخرین روش برای مشکل کار نکردن کیبورد گوشی در رفع ایرادات به وجود آمده بسیار تاثیرگذار است.

برای انجام این فرآیند در ابتدا به قسمت تنظیمات رفته و گزینه system را انتخاب می کنیم. سپس با انتخاب گزینه reset و رفتن به قسمت factory reset، این فرایند را انجام می دهیم. ذکر این نکته ضروری می رسد که رفتن به تنظیمات کارخانه اگرچه به عنوان راه حلی برای رفع مشکل کار نکردن کیبورد گوشی محسوب می شود، اما با حذف و پاک کردن بسیاری از اطلاعات و داده های شخصی کاربران همراه است. بر همین اساس، این فرآیند باید با نهایت دقت و حساسیت انجام گیرد.

در صورتی که با انجام این ریست فکتوری باز هم مشکل کیبورد رفع نشد، می بایست نسبت به باز کردن گوشی و بررسی مشکلات سخت افزاری پرداخت.

همانطور که اشاره شد عیب یابی و تعمیر گوشی که با مشکل صفحه کلید مواجه شده است امری تخصصی بوده و نیازمند کسب دانش و مهارت لازم در این زمینه از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. بسیاری از افراد بدون آگاهی گوشی را باز کرده و باعث صدمه دیدن دیگر قطعات گوشی می شوند.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در کشور است که به صورت تخصصی به آموزش صفر تا صد عیب یابی و تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع برند موبایل می پردازد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های تعمیرات موبایل دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش تعمیرات ecu خودرو در تهران، دوره آموزش نصب دوربین های مدار بسته، دوره برق ساختمان فنی حرفه ای، آموزش تعمیر لپ تاپ برخی از دیگر دوره های برگزار شده در این مرکز می باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دوره تعمیرات موبایل، ایسیو و غیره می توانید به وب سایت آموزشگاه برق گستران به آدرس  https://barghgostaran.com/  مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات تکمیلی ثبت نام خود را انجام دهید.

همچنین می توانید با شماره 02166597305 تماس حاصل نموده یا به صورت حضوری به آدرس میدان انقلاب، ابتدای خیابان کارگر شمالی، بین خیابان فرصت شیرازی و خیابان نصرت، نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول ، واحد ۱ مراجعه نمایید.

منبع:مشکل کار نکردن کیبورد گوشی

  • fanniiibargh rad