fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

آموزش حرفه ای و کاربردی مباحث برق و الکترونیک

پیوندها
  • ۰
  • ۰

آموزش لوله کشی برق ساختمان یکی از موضوعات مهم در رابطه با برق کشی ساختمان است که برقکار ساختمان می بایست با آن آشنا بوده و بهترین صورت ممکن انجام دهد. یک ساختمان پس از ساخته شدن و قبل از بهره برداری نیاز به امکاناتی دارد که باید آنها را فراهم نمود. در حال حاضر برق، آب و گاز سه نیاز مهم یک ساختمان به شمار می روند، که عدم وجود آنها تقریبا زندگی در یک ساختمان را ناممکن می کنند. به همین دلیل لازم است در اولین اقدام ممکن این امکانات را برای ساختمان ساخته شده فراهم کرد.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

برق کشی ساختمان فنی است که برای فراگیری اصولی آن باید از تخصص های مختلفی برخوردار شد. برای مثال یک برق کش ساختمان باید علاوه بر برق کشی ساختمان از توانایی نصب انواع آیفون ها، دوربین مدار بسته، نصب دزدگیر، اعلام حریق و غیره برخوردار باشد.

با مواردی که در سرفصل های دوره آموزش برق ساختمان تعریف شده می توان از تخصص لازم برای انجام این امور برخوردار شد. در حالت کلی برق کشی ساختمان فنی است که از زمان احداث سقف و دیوارها باید آن را شروع کرد. یکی از مهمترین مراحل برق کشی ساختمان لوله گذاری یا لوله کشی آن است. در ادامه بهآموزش طریقه لوله کشی برق ساختمان خواهیم پرداخت.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

معرفی انواع لوله های مناسب برای برق کشی ساختمان

لوله گذاری برق ساختمان با روش های مختلف معرفی می شود. لوله های مختلفی برای انجام برق کشی ساختمان وجود دارند که از مهمترین و پرکاربردترین آنها می توان به این محصولات اشاره کرد:

⦁ لوله های خرطومی: این لوله از قدیم در زمینه لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گرفتند و امروزه نیز در موارد متعدد مثل زیر کاشی ها، اپن و غیره کاربرد دارند.

⦁ لوله های خرطومی پلاستیکی: این لوله ها شبیه لوله های خرطومی سنتی هستند اما دارای جنس فلزی بوده و برای موارد روکار کاربرد دارند.

⦁ لوله های پلاستیکی سخت PVC-PET: این لوله ها در اندازه های طولی و قطری متعددی تولید می شوند. همچنین این لوله ها در برابر مواد و مصالح ساختمانی مقاومت بالایی دارند، و فشارهای حاصل از سیمان کاری، بتون ریزی و غیره نمی تواند به راحتی آنها را خم کند.

⦁ لوله های فولادی: این لوله ها برای موارد روکار و توکار کاربرد دارند. این لوله ها در دو نوع سیاه و گالوانیزه تولید می شوند.

www.dustaan.com - آموزش جامع لوله کشی برق ساختمان + آموزش برق ساختمان

آموزش لوله کشی برق ساختمان

لوله کشی برق ساختمان قسمتی از عملیات برق کشی ساختمان به شمار می رود که قبل از انجام مراحل نازک کاری ساختمان انجام می گیرد، و پس از انجام این مراحل ادامه عملیات برق کشی انجام می گیرد.

برای انجام این مرحله باید با توجه به قسمت های مختلف ساختمان یک نقشه لوله کشی طراحی شود و براساس این نقشه امور پیش رو انجام گیرد.
برای مثال این لوله ها حداقل باید به میزان سه سانتی متر از رایزر فاضلاب فاصله داشته باشند، و برای هر لوله نیز باید یک رایزر جداگانه در داخل پی، سقف و یا کف ساختمان حفر شود. همچنین این لوله ها باید در بعضی نقاط مثل انتقال از دیوار به سقف با پیچ خوردگی همراه شوند.

برای اینکار باید حتما از زانوی مناسب لوله برق کاری استفاده شود. در هنگام نصب زانوها به لوله، باید از نوار چسب برق استفاده کرد و اتصال آنها را تا حد ممکن محکم کرد، تا در هنگام سیم کشی بر اثر فشار سیم و فنر برق کشی لوله ها از هم جدا نشوند.

یک برق کار حرفه ای باید با کمترین میزان آسیب به دیوارها کار لوله گذاری ساختمان را انجام دهد. این مورد در مورد دیوارهای چیده شده با بلوک سفالی بیشتر اهمیت دارد. همچنین این مورد در هنگام لوله گذاری سقف نیز اهمیت بیشتر پیدا می کند. زیاد سوراخ کردن بیش از اندازه سقف می تواند در آینده باعث نشت آب باران از آن شود.

 

آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی و کاملا عملی

آموزش برق ساختمان دوره ای است که به صورت تخصصی به آموزش طریقه لوله کشی برق ساختمان و دیگر مباحث مربوطه می پردازد. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های آموزش برق ساختمان را برگزار می نمایند، توصیه ما شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان آموزشگاه فنون برق است.

این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و پروژه محور صفر تا صد برق ساختمان را آموزش می دهد. آموزش دوربین مدار بسته، نصب آیفون، سیستم اعلام حریق دزدگیر و دیگر سیستم های امنیتی و رفاهی از جمله مطالب آموزشی در این دوره آموزشی است.

آموزشگاه فنون برق علاوه بر دوره برق ساختمان دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. دوره آموزش برق صنعتی، آموزش تعمیرات برد، آموزش تعمیر ایسیو خودرو از دیگر دوره های آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه است که به صورت تخصصی برگزار شده و صفر تا صد برق صنعتی را آموزش می دهد.

این مجتمع آموزشی هر ساله هزاران نیروی کاری ماهر را وارد بازار کار می کند. در واقع این کارآموزان به وسیله داشتن مدرک آموزشی معتبر و آموزش های کاربردی و عملی این آموزشگاه به راحتی به بازار کار ورود می کنند. افراد علاقه مند از سراسر کشور می توانند در دوره های آموزشی این مرکز ثبت نام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشگاه فنون برق می توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی www.fonoonbargh.com مراجعه نمایید. جهت مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی ۱۰۰ متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک ۲ طبقه اول

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • fanniiibargh rad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی