fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

آموزش حرفه ای و کاربردی مباحث برق و الکترونیک

پیوندها
  • ۰
  • ۰

لوله کشی پکیج دیواری یکی از مهم ترین مراحل نصب پکیج دیواری است. برای لوله کشی پکیج روش های گوناگونی وجود دارد در این مقاله به بررسی روش های لوله کشی پکیج دیواری مقایسه آنها با یکدیگر و معرفی بهترین روش لوله کشی پکیج دیواری خواهیم پرداخت. 

امروزه استفاده از پکیج های دیواری در ساختمان سازی جدید افزایش چشمگیری داشته و برای گرمایش قسمت های مختلف ساختمان از این وسیله به جای روش های قدیمی استفاده می شود. برای مثال در گذشته برای تامین گرمایش ساختمان از موتورخانه ها استفاده می شد که در موارد متعدد بازدهی آنها کم و استهلاک و خرابی آنها بالا بود.

آموزش نصب پکیج دیواری

آموزش نصب پکیج دیواری

همچنین این موتورخانه ها نیاز به یک اتاقک مجزا در ساختمان داشتند و می بایست یک فرد به صورت مرتب از آنها بازرسی و نگهداری کند. در نتیجه این موضوع هزینه استفاده آنها بالا بود. به همین دلیل تحقیقات تکمیلی مختلفی در این حوزه انجام شد که نتیجه آن تولید پکیج های دیواری امروزی بود.

با توجه به افزایش تقاضا برای نصب پکیج دیواری بدون شک نیاز به نصاب پکیج دیواری بیش از پیش احساس می شود و این به معنای بازار کار عالی نصب پکیج دیواری است. باید گفت نصب پکیج دیواری مراحل گوناگونی داشته و امری تخصصی می باشد. یکی از مراحل مهم نصب و راه اندازی پکیج های دیواری لوله کشی آن است که در ادامه متن به معرفی این مرحله می پردازیم.

نکات مهم در مورد لوله کشی پکیج دیواری

در مرحله اول برای انجام لوله کشی پکیج باید یک نقشه کلی از ساختمان تهیه شده و سپس بر اساس آن از لوله های مناسب برای انجام این لوله کشی استفاده شود. همچنین باید برای انجام این روش به صورتی عمل شود که لوله ها با کمترین خم و گردش به رادیاتور برسند.

در گذشته برای انجام این کار عمدتا از لوله های فلزی استفاده می شد که مقاومت پایینی در برابر خوردگی ها و فشارها داشتند و به همین دلیل به صورت دوره ای نیاز به تعویض پیدا می کردند، اما در روش های جدید از لوله های پلاستیکی برای انجام این کار استفاده می شود و این لوله ها مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل می توان با اطمینان خاطر آنها را به صورت توکار استفاده کرد.

آموزش نصب پکیج دیواری

آموزش نصب پکیج دیواری

روش های لوله کشی پکیج دیواری

لوله کشی انشعابی

این روش از لوله کشی زمانی کاربرد دارد که لوله کشی ساختمان به صورت انشعابی باشد. لوله کشی انشعابی به دو روش روکار و توکار تقسیم می شود. در لوله کشی به صورت توکار ابتدا می بایست از طریق رایزر اصلی لوله های آب سرد را منشعب کرده سپس از زیر کار به پکیج دیواری رساند. برای لوله کشی روکار نیز لوله های آب سرد را همانند روش توکار به رایزر اصلی منشعب کرده و تا پکیج دیواری به صورت روکار ادامه می دهیم.

نکته ای که در این رابطه باید در نظر بگیرید این است که برای لوله کشی پکیج دیواری به صورت توکار بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها این کار را هنگام ساخت و ساز ساختمان انجام دهید.

لوله کشی کلکتوری

بهترین روش برای لوله کشی پکیج دیواری لوله کشی به صورت کلکتوری است. لوله کشی به روش کلکتوری زمانی امکان پذیر است که پیش از تکمیل شدن ساختمان و هنگام ساخت ساختمان صورت گیرد.

در لوله کشی به این روش ابتدا می بایست برای پکیج یک کلکتور مجزا در نظر داشت سپس از رایزر اصلی یک انشعاب آب به کلکتور مخصوص پکیج و یک لوله برگشتی از کلکتور به پکیج کشیده شود. لوله های پلیمری و یا لوله های پنج لایه تنها نوع از لوله هایی هستند که در این روش لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش نصب پکیج دیواری

آموزش نصب پکیج دیواری

سیستم های لوله کشی پکیج دیواری

در حال حاضر برای لوله کشی پکیج عمدتا از سه سیستم استفاده می شود که عبارتند از:

  • لوله کشی با برگشت مستقیم: این نوع سیستم را می توان ارزان ترین روش برای لوله کشی پکیج دیواری دانست که برای ساختمان های کوچک و همچنین ادارات بسیار مناسب است. برای انجام این سیستم، آبی که از دستگاه برمی گردد به صورت مستقیم وارد لوله برگشت شده و با توجه به طول کمتر لوله ها در این روش افت فشار کمتری در سیستم ایجاد می شود. برای انجام این روش لازم است از شیر زانویی در مسیر برگشت آب استفاده شود.
  • لوله کشی با برگشت معکوس: در این سیستم طول لوله های رفت و برگشت با هم مساوی می باشد و به همین دلیل این روش برای دستگاه های با افت فشار مساوی مناسب است. در این روش آب برگشتی از دستگاه در جهت حرکت آب در لوله رفت منتقل می شود.
  • لوله کشی مختلط: در این سیستم قسمتی از لوله ها به صورت مستقیم و قسمتی به صورت معکوس کشیده می شوند. در نتیجه طول لوله های رفت و برگشت با هم مساوی نیست.
  • لوله کشی تک لوله ای: برای انجام این سیستم از یک لوله اصلی استفاده می شود و برای اتصالات لوله های رفت و برگشت از اتصالات خاصی برای این روش استفاده می شود.

آموزش نصب پکیج دیواری

آموزش نصب پکیج دیواری

آموزش پکیج دیواری به صورت تخصصی و آموزش نصب پکیج دیواری

همانطور که اشاره شد نصب پکیج دیواری امری تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت کافی می باشد. از آنجایی که نصب اشتباه پکیج دیواری خسارات بسیاری را به همراه خواهد آورد که برخی از آنها جبران پذیر نمی باشد بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که مهارت لازم برای نصب پکیج را ندارید اقدام به نصب نکنید.

بهترین راه برای کسب مهارت های لازم برای نصب پکیج دیواری شرکت در دوره های آموزش نصب پکیج دیواری است.

در این دوره ها به صورت تخصصی صفر تا صد نصب پکیج دیواری آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین مراکز برگزار کننده دوره های پکیج دیواری در کشور است که به صورت تخصصی صفر تا صد مباحث مربوط به نصب و تعمیرات پکیج دیواری را آموزش می دهد.

دوره آموزش پکیج دیواری این آموزشگاه شامل دو دوره آموزش نصب پکیج دیواری و آموزش تعمیر پکیج دیواری است. در دوره نصب پکیج دیواری صفر تا صد مراحل نصب پکیج دیواری به صورت کاملا عملی آموزش داده می شود.

در دوره آموزش تعمیر پکیج نیز به صورت تخصصی و عملی کلیه مشکلات پکیج دیواری بررسی و طریقه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. به طور کلی باید گفت کارآموزان در پایان دوره های پکیج دیواری متخصص حرفه ای پکیج شده و می توانند انواع برندهای پکیج دیواری را نصب یا تعمیر نمایند.

آموزشگاه فنی برق دوره های متعدد دیگری را علاوه بر دوره های فوق برگزار می نماید. دوره آموزش تعمیرات موبایل، تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات بردهای الکترونیکی، نصب و تعمیرات کولر گازی و غیره جز کوچکی از دوره های این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی این مجتمع آموزشی به آدرس اینترنتی www.fannibargh.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

  • ۹۹/۰۴/۰۱
  • fanniiibargh rad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی