fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

fanni

ارائه اموزش های کاربردی برق و الکترونیک

آموزش حرفه ای و کاربردی مباحث برق و الکترونیک

پیوندها
  • ۰
  • ۰

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی حرفه ای است که افراد در آن کار تعمیرات بردهای الکترونیکی را انجام می دهند. در واقع شغل تعمیرات برد الکترونیکی به این دلیل دارای اهمیت است که جامعه بشری با لوازم الکترونیک پیوند خورده و در تمامی این لوازم یک قطعه مهم به نام برد الکترونیکی وجود دارد که کار پشتیبانی از قطعات مختلف را بر عهده داشته، و به عبارت ساده تر با استفاده از این قطعه می توان کار پردازش جریان بین قطعات مختلف را انجام داد.

تعمیرات برد الکترونیکی

با توجه به اهمیت بردهای الکترونیکی می توان بازار کار شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی را عالی در نظر گرفت و این شغل را یک شغل آینده دار و دائمی دانست که قطعا با وجود آنها زندگی بشر با نسل های جدیدی از تکنولوژی روبرو خواهد شد.

معرفی شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی یک شغل تخصصی و حرفه ای است و به همین دلیل داشتن مدرک کاری و آشنایی سطحی با بردهای الکترونیکی و تعمیرات آنها کافی نیست، و به همین دلیل باید به صورت اصولی این تخصص از طریق شرکت در دوره های آموزش تعمیرات برد فرا گرفته شود.

شغل تعمیر برد الکترونیکی حرفه و مهارتی است که افراد می بایست از تخصص لازم برای تعمیر انواع بردهای الکترونیکی بهره مند باشند. در واقع انواع بردهای الکترونیکی عبارتند از:

  • PCB تک لایه
  • Pcb دو لایه
  • Pcb چند لایه

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی در چه حیطه هایی فعالیت دارد؟

شغل تعمیرات برد الکترونیکی می تواند در تمامی حیطه هایی که بردهای الکترونیکی در آن وجود دارند به فعالیت بپردازد. مهمترین نکته در مورد این شغل فرا گرفتن اصولی آن است. در واقع اگر یک فرد این حرفه را به صورت اصولی فرا گرفته باشد می تواند در تمامی حیطه هایی که برد الکترونیکی در آنها استفاده می شود، فعالیت داشته باشد.

برای مثال اکثر اسباب بازی ها، لوازم ارتباطی مثل تلفن همراه، تلفن های ثابت، تلویزیون، رادیوها، لوازم خانگی مثل جاروبرقی، یخچال، پکیج ها، کولرهای گازی و آبی جدید، لوازم الکترونیکی خودرو، کامپیوتر و قطعات آن و بسیاری از محصولات دیگر، در داخل خود بردهای الکترونیکی دارند که خرابی آنها می تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی داشته باشد، به همین دلیل باید در برد این دستگاه ها عیب یابی انجام شود و مشکل ایجاد شده رفع گردد، تا روند کاری دستگاه به حالت معمول باز گردد.

 

بازار کار شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی در ایران چگونه است؟

شغل تعمیرات برد یکی از شغل های مهم و نوینی است که در ایران پا گرفته و با توجه به عمر طولانی بردهای الکترونیکی، هنوز یک شغل نوپا به شمار می رود، و بازار کار تعمیرات برد الکترونیکی با کمبود شدید نیروهای متخصص و ماهر مواجه است. برای اثبات این موضوع کافیست به مراکز تعمیرات بردهای الکترونیک سر بزنید تا با صف های طولانی سفارشات آنها مواجه شوید. در نتیجه می توان با فراگیری تخصص این شغل با کمترین دغدغه به بازار کار این رشته ورود کرد.

شغل تعمیر بردهای الکترونیکی به این دلیل در ایران دارای اهمیت است که عموما می توان در بازار ایران انواع لوازم الکترونیکی روز دنیا را مشاهده کرد، و به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها علیه ایران، این لوازم از قیمت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل در صورت خرابی بهترین و مناسب ترین راه تعمیر آنها می باشد. همچنین بعضی از مدل های لوازم الکترونیکی به صورت محدود به بازار ایران ورود می کنند و در نتیجه می توان با فراگیری تخصصی این شغل این مدل های کمیاب را تعمیر و در اختیار صاحبان این لوازم الکترونیکی قرار داد.

به طور کلی می توان بازار کار شغل تعمیرات برد الکترونیکی را همانند دیگر مشاغل فنی مانند شغل نصب و تعمیرات پکیج دیواری یا شغل تعمیرات موبایل در ایران همانند سایر کشورهای دنیا یک شغل آینده دار و دائمی دانست که، افراد می توانند با فراگیری آن نسبت به آینده شغلی خود مطمئن باشند.

تنها نکته مهم در مورد این شغل این است که افراد تعمیرکار برد می بایست مانند دیگر تعمیرکاران پکیج دیواری یا موبایل که در دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری و دوره های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کرده اند در دوره های تعمیرات برد شرکت کرده و به صورت دوره ای خود را با آخرین بروزرسانی بردهای الکترونیکی هماهنگ کنند تا بتوانند امورات تعمیراتی آنها را با کیفیت بالاتر و به صورت دائمی انجام دهند.

 

بازار کار شغل تعمیر برد الکترونیکی

آموزش کار شغل تعمیر برد الکترونیکی

شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی را چگونه فرا بگیریم؟

از آنجایی که یک شغل جدید و بروز است به همین دلیل تنها راه فراگیری آن شرکت در دوره های آموزشی است. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور دوره آموزش تعمیرات برد را برگزار می کنند که افراد با شرکت در آنها می توانند با بروزترین شیوه های تعمیر بردهای الکترونیکی آشنا شوند، و به عبارت بهتر تخصص تعمیر آنها را فرا گیرند. در این دوره های آموزشی معمولا کارآموزان در ابتدا به صورت علمی با بردهای الکترونیکی آشنا می شوند و سپس بر مبنای این دانش علمی کار تعمیرات بردهای الکترونیکی را انجام می دهند.

شغل تعمیرات برد الکترونیکی

شغل جدید تعمیرات برد الکترونیکی در تهران

آموزشگاه فنون برق این دوره مهم را با استفاده از استانداردهای روز دنیا برگزار کرده و به همین دلیل کارآموزان می توانند پس از پایان موفقیت آمیز دوره در این مرکز آموزشی، به شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی ورود کرده و به صورت آزاد و یا در قالب شرکت های تعمیراتی مشغول به کار شوند.

در صورتی که تمایل دارید تعمیرکار حرفه ای بردهای الکترونیکی شوید و وارد بازار کار این شغل و از درآمد بالایی برخوردار شوید توصیه می کنیم به وب سایت این شرکت به آدرس مراجعه  https://fonoonbargh.com/ کرده و در دوره های تخصصی آموزشگاه فنون برق ثبت نام نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های تعمیرات بردهای الکترونیکی دوره های تخصصی دیگری را برگزار می نماید، دوره آموزش کولر گازی، آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ، دوره آموزش نصب پکیج دیواری، دوره های آموزش برق ساختمان و صنعتی، دوره آموزش  PLC، دوره های تعمیرات ایسیو خودرو، دوره برق خودرو، دوره تعمیرات لوازم خانگی برخی از دیگر دوره های آموزشی بسیار پرطرفدار آموزشگاه فنون برق می باشد.

آموزشگاه فنون برق دوره های آموزشی فوق را به زیر نظر سازمان فنی حرفه ای برگزار کرده و صفر تا صد مباحث آموزشی را به صورت عملی در کارگاه های مجهز و زیر نظر اساتید متخصص و حرفه ای آموزش می دهد. در پایان دوره نیز مدرک معتبر فنی در اختیار کارآموزان قرار داده و با ارائه مشاوره های بازاریابی آنها را جهت ورود موفقیت آمیز به بازار کار یاری می نماید.

جهت دریافت مشاوره رایگان تلفنی همین حالا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید. در صورت تمایل به مراجعه حضوری می توانید به آدرس میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک 2 طبقه اول مراجعه نمایید.

  • ۹۹/۰۵/۰۶
  • fanniiibargh rad

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی